Jaeyeol Han
Opens Out
2013.06.12 wed - 25 tue
OPENING 2013.06.12 wed 6pm
Open 12-7pm
Closed on Sunday
GAHOEDONG60
서울 종로구 가회동 60번지
02-3673-0585
Passersby, Outrageous_2013_Oil bar on Linen_35x25cm
그림 하나하나에 새겨진 기억을 되짚어가며, 지나치는
행인들의 얼굴을 담아내는 그 과정을 되짚어가며
나는 계속되는 작업에서 가장 두드러진 특징을
‘정체불명’, ‘무명(無名)’, 아니 그보다는 ‘익명’ 이라고
부를 수 있다는 결론에 이르렀다.
세상을 보고 이해하는 방식은 세상에 존재하는
사람 수 만큼 많다. 그렇기에 나도 피사체에 대한
나의 개인적인, 즉 주관적인 반응을 나타내는
기초적인 방법을 통해 그림을 그린다.
Passersby, Arrest, March_2013_Oil on linen_30x20cm
Passersby, Bewildered_2013_Oil bar on linen_30x20cm
나는 늘 주의 깊게 관찰하며 표현과 추상이
접촉하는 순간 발생하는 역동적 긴장을 이용할
방법을 찾는다. 괴테의 색채론에 따라 나는
스스로의 감각을 여광기로 사용하며 캔버스에 나타나는
이성과 감성의 혼합물에 논리와 판단을 더한다.
내가 여기에서 말하는 감성은 동양 철학에서의 감정,
예를 들자면 중용의 그것과 같은 뜻이며
칸트가 말하는 감성이나 감각이 아니다.
감정 그리고 이성이라는 두 힘이 이루는
역동적 긴장을 본질 그대로 담아내는 일련의 과정은
시각적으로 충만한 표면 즉 그림이라는 결과로 남는다.
상반된 두 힘은 그림 속에서 자유롭게 활개 치고,
이는 곧 나의 그림과 관객이 맺는 관계이기도 하다.
2013_04 한재열
Passersby, Vladimir Mayakovsky_2013_Oil Bar on Canvas_40x30cm
Passersby, inward , April_2013_Oil bar on linen, 40x30cm
Recalling the memories embedded in each of my paintings
ㅡrecalling the process of capturing the faces of passers-by
ㅡI’ve come to the conclusion that my ongoing project’s
defining feature could be characterized as ‘the
Unidentified’, ‘the Nameless’, or better yet ‘the Anonymous’.
There are as many ways of seeing and understanding as
there are individuals in the world. As such, the basic method
I employ in the creation of my paintings is to convey my
personal, thus subjective response to my subjects.
I am always on the lookout, searching to exploit the
dynamic tension when representation and abstraction
come into contact. And under the influence of Goethe’s
color theory I use my own sensibility as a color filter,
adding spontaneous but rational logic and judgment as the
mixture of reason and sentiment take form on my canvas.
With sentiment I have in mind, the meaning comes from
Oriental philosophy - i.e. moderation, not the Kantian view
of sensitivity or sensation.
The outcome of this process results in paintings, visually
rich surfaces in which the exact nature of these forces -
feeling / reason - is held in dynamic tension. And it is this
holding of opposing forces in free, open play that provides
the connectivity between my paintings and their audience.
Artist note by Jaeyeol Han, April 2013
Passersby, Jitter y, March_2013_Oil bar on linen_30x20cm
전시경력
개인전
2013_06 한재열 개방開放, 가회동 60, 서울, 대한민국
2012_09 지나치는 익명의 사람들, 갤러리 41, 서울, 대한민국
그룹전
2013_03 오픈 아트 캔버스 나잇, 언오피셜 프리뷰 갤러리, 서울, 대한민국
2013_02 노트폴리오 ‘소란’전, 빌리 엔젤, 서울, 대한민국
2013_02 서울 디지털 대학교 미술상 수상전, 세종 문화 예술회관, 서울, 대한민국
2011_12 뷰티불 퓨쳐, 더 하이브, 워터포드, 아일랜드
아트페어
2012_09 한국 국제 아트페어 , 코엑스, 서울, 대한민국
2012_08 아트경주 2012, 경주 예술의 전당, 경주, 대한민국
2012_02 어포더블 아트페어 런던, 배터시 공원, 런던, 영국
2011_09 더 피플즈 아트, 성 스티븐스 그린 공원, 더블린, 아일랜드
2011_08 더 피플즈 아트, 성 스티븐스 그린 공원, 더블린, 아일랜드
수상
2013_03 서울 디지털 대학교 미술상 우수작가상
Exhibitions
> Solo Exhibitions
June 2013 : Jaeyeol Han Opens Out, 60, Gahoe-dong, Gallery Gahoedong 60, Seoul, Republic of Korea
September 2012 : Anonymous Passers-by, 41, Sagan-Dong, Gallery 41, Seoul, Republic of Korea
> Group Exhibitions
March 2013 : Open Art Canvas Night, Unofficial Preview Galley, Seoul, Republic of Korea
February 2013 : Notefolio 'Small Wave', Billy Angel, Seoul, Republic of Korea
February 2013 : Fine art award of Seoul Digital University, Sejong center for the performing arts, Seoul, Republic of Korea
December 2011 : Beautiful Future, The Hive, Waterford, Ireland
> Art Fairs
September 2012 : Korea International Art Fair, COEX, Seoul, Republic of Korea
August 2012 : Art Gyeongju 2012, Gyeongju Arts Center, Republic of Korea
February 2012 : Affordable Art Fair London, Battersea park, London, England
September 2011 : The Peoples Art, Saint Stephen's Green Park, Dublin, Ireland
August 2011 : The Peoples Art, Saint Stephen's Green Park, Dublin, Ireland
>Awards
2013 Seoul Digital University Art Award for excellence
- 開放 ①문 등(等)을 활짝 열어 놓음 ②속박(束縛)을 풀어서 자유(自由)를 줌 ③숨김이 없음 [본문으로]